30 oct

Estratègia educativa per cordar-se les sabates

Autor: Comunicació Categories: Recursos
Estratègia educativa per cordar-se les sabates

Sovint, els nostres nois i noies mostren dificultats per cordar-se les sabates de manera autònoma. L’acció, aparentment senzilla, demanda de coordinació visió-motriu i planificació prèvia dels passos a dur a terme per obtenir el nus.

A continuació, us proposem l’ús d’un material per assolir aquest objectiu. S’acompanya d’un vídeo on es mostra com un dels nostres participants del PdA , mitjançant aquest mètode, corda la sabata de manera autònoma i ensenya al seu germà petit l’acció apresa.

Disposarem de 5 targetes on es mostra visualment els 5 passos a seguir per cordar-se la sabata amb una implicació manipulativa de menor dificultat.

Els nostres destinataris, processen globalment la informació, per aquest motiu, treballarem els 5 passos de manera conjunta mostrant-li tot el procés. A més del suport visual que ofereix cada imatge, reforçarem la interiorització del contingut verbalment. Per això, farem una petita frase /historia per cada pas. Us proposem les següents:

  • IMATGE 1: Fem una X, primer nus. Es el pas on presenten menys dificultats.

1

  • IMATGE 2: Fem una altra X, però, no el pressionem massa, deixem una rodona…

2

  • IMATGE 3: Passem un cordill a la casa contraria

3

  • IMATGE 4: Passem l’altre cordill a casa del veí

4

  • IMATGE 5: Fem el llaç, les orelles…

5

NOTA: Retirar el material de manera gradual partint des de el pas final (Imatge, 5,4,3…).

Qualsevol inquietud no dubteu a consultar en activitats2@xfragil.cat

Us animem a que ho proveu i ens envieu algun vídeo amb el resultat!

 

 

 

 

Respondre