12 jul

Tancament de curs i dinàmica amb familiars

Autor: Comunicació Categories: Recursos
Tancament de curs i dinàmica amb familiars

Ja s’acosta l’estiu i, inevitablement, el curs del Programa d’Autodeterminació ha arribat al seu final. A l’hora de fer-ne el tancament, l’equip educatiu va proposar una dinàmica educativa que fa reflexionar sobre els recursos i les eines de treball dins el marc PdA, a més a més de servir de comprovant de les sensacions i impressions de les famílies.

La dinàmica acollia als familiars més propers dels participants del Programa, que acudien a l’Associació per fer la valoració del curs. Aquest és un mecanisme habitual que ens és útil per a conèixer quin és el grau de satisfacció de les famílies, si els recursos s’estan implementant amb eficiència i millorar seguint els consells i opinions expressats.

D’altra banda, els responsables de l’equip educatiu, en Rafa i l’Anna, van establir una sessió diferent en la qual es va insistir en la importància dels pictogrames com a eina educativa. 

Aquesta dinàmica es va dur a terme de la següent forma: inicialment, s’atorga a tots els familiars diferents pictogrames de diferents temàtiques ( emocions, espais, plantes, animals, objectes…). Cada familiar n’escull tres que consideri que es poden vincular amb emocions viscudes per ells mateixos i/o els seus fills o familiars al llarg d’aquest curs.

Els pictogrames escollits s’enganxen a una línia del temps que contempla el període setembre 2016 – juny 2017. Posteriorment, es reflexiona sobre l’ús dels pictogrames que utilitzem com a eina educativa i el treball des de l’educació emocional, dos pilars bàsics de la tasca educativa de l’Associació.

Respondre